Logotip de Adolescents.cat

Les dues tendències sobre el món de la moda que has de conèixer

per Redacció, el 3 de novembre de 2019 a les 06:00
Per a confeccionar uns texans es necessiten 7.500 litres d'aigua, quantitat que equival al líquid que beu de mitjana una persona en 7 anys! Segons l'ONU, la indústria de la moda és la segona més contaminant del planeta: produeix més emissions de carboni que tots els vols i transports marítims internacionals junts. En els darrers anys ha multiplicat la seva producció, i ha passat de produir dues temporades a produir-ne més de sis, per a oferir cada dos mesos noves peces i tendències al consumidor.

Per tal de lluitar contra aquest fet, a Suècia ha sorgit un fenomen batejat com a köpskam, entès com "la vergonya de comprar". Aquest comportament busca reduir la compra de roba pel seu alt cost climàtic i per la irresponsabilitat ecològica que representa seguir els dictàmens de la moda.

Resultado de imagen de throw clothes gif

Aquest fenomen penalitza el consum obsessiu de peces de roba i el fet de presumir-ne a les xarxes socials. Els unboxings i les col·laboracions que fan alguns influencers comencen a ser mal vistos: "El köpskam pot afectar sobretot celebrities, influencers i marques, perquè són aquestes figures les que més mostren en xarxes les seves noves adquisicions i col·laboracions", explica Neus Soler, professora dels Estudis d'Economia i Empresa de la UOC.

A més, no només creix el köpskam. A diversos països s'ha instaurat el moviment no buy year, que anima la gent a no comprar roba durant un any, amb la finalitat de ser conscients de la falsa necessitat de comprar-ne amb tanta freqüència. Què en penses: et sumaries a aquesta iniciativa?

 
 
Adolescents.cat és el portal més visitat entre els usuaris joves de Catalunya. Aquí hi trobaràs tot allò que t'interessa sobre els teus ídols, consells per resoldre els teus dubtes i inquietuds, tests, actualitat, vídeos virals, gossip, apunts, treballs, resums d'exàmens, assessorament sobre sexualitat i parella, comunitat, etc. Vivim per entretenir-vos i treballem per a satisfer-vos. Un lloc a internet on la diversió està assegurada. No t'oblidis de recomanar-nos als teus amics.
Segueix-nos a:
Cerca a Adolescents.cat:

Tecnologia: Sobrevia.net
Llicència: CC BY-NC-ND
Mitjà associat a
 
Amb la col·laboració de: