Així és com pots respondre als comentaris masclistes durant els àpats de Nadal

per Adolescents.cat , 24 de desembre de 2019 a les 11:01 |
Una de les coses que més mandra ens fa dels àpats de Nadal és haver d'aguantar segons quins comentaris de pares, tiets, avis... És per això que el col·lectiu feminista l'Ortiga de Vic, ha preparat un manual de supervivència feminista per aquestes festes!



Les il·lustracions són de la il·lustradora @mariasaladich, del mateix col·lectiu. Amb quina situació us sentiu més identificades? Expliqueu-nos-ho als comentaris!

 
 

 
Participació
.
Per Pitiflori el 26 de desembre de 2019 a les 00:12
2   0
No entenc que te de masclista el de recollir la taula.. osigui vul dir no te res a veure amb el masclisme aixo. Soc 100% feminista pero penso que hi han coses que s'en van de les mans i que moltes vegades no es diferencia be els conceptes de feminisme i sexisme. Feminisme suposa lluitar per la igualtat dels drets de la dona envers l'home fent accions que suposin un canvi. Com per exemple en la labor familiar no deixar que la dona sigui la unica que cuina o cuida als fills sino exigir a l'home que ell tambe n'es responsable d'aquestes labora i ferles tots dos per igual.

Pel que diu molt malament
Per ... el 25 de desembre de 2019 a les 12:15
1   1
El feminisme vol dir igualtat, el masclisme posiciona els homes per sobre de les dones i l'hembrisme diu que les dones estan per sobre, el feminisme és l'igualtat! És diu feminisme per a recolzar a la dona, ja que normalment les dones som infravalorades (els homes també però és menys freqüent). Que us quedi clar que FEMINISME VOL DIR IGUALTAT, NO QUE LA DONA ÉS MILLOR

Lol
Per Anònim el 25 de desembre de 2019 a les 01:35
2   1
Fua quin cringe

doncs..
Per anonima el 24 de desembre de 2019 a les 17:55
7   0
jo sóc feminista i estic dacord amb algunes respostes de larticle, o almenys penso que els comentaris dels familiars no son clrrecte, pero hi han respostes que les he trobat molt infantils i pox argumentades.

soc noia
Per Anònimaaaaaaa el 24 de desembre de 2019 a les 17:24
1   24
quina tonteria mare meva el feminisme és basura, no hi ha res millor que el masclisme. Un Nadal sense dones a la cuina i sense homes al sofà no és un Nadal. Noies, torneu a la cuina, pariu nens blancs i sigueu mestresses de casa. Qualsevol dona que no segueix aquest patró, en el fons, és una amargada. La vida laboral i professional no està feta per a la dona.

Molt malament
Per ... el 24 de desembre de 2019 a les 17:07
9   3
No es que sigui masclista però no m'ha semblat bé el 18 peqrue l'home deia que ni masclisme ni feminisme, igualtat (això està a bé) però la noia li respon malament com volent diure que s'ha de ser més a favor de les dones quels homes. I no hem sembla bé ja que el que volem és igualtat no favor a les dones. I mira que jo sóc dona però.....

Vaja