Els alumnes d'ESO o 2n de batxillerat amb matèries pendents tindran dret a recuperació, i aquesta es podrà fer amb lliurament de tasques o avaluacions en línia, segons ha plantejat el Departament d'Educació, tot i que la decisió final de com fer-ho serà de l'equip docent.
Aquest és un dels criteris inclòs a les instruccions que Educació ha publicat aquest dimarts sobre l'avaluació de cara al tercer trimestre, que es cursa a distància pel coronavirus. Educació sosté que el professorat disposa de prou informació per avaluar ja que s'havien fet dos terceres parts del curs i "en cap cas" l'avaluació del tercer trimestre ha de modificar de manera negativa l'avaluació dels anteriors. D'altra banda, proposa la periodicitat setmanal d'activitats.
Un primer document
concreta els criteris per a l'avaluació d'educació infantil, primària, ESO i batxillerat; i un segon document es fixa en els cicles de formació professional, itineraris formatius específics, ensenyaments de règim especial i ensenyaments artístics superiors.
La conselleria planteja que l'objectiu ha de ser "determinar com l'última part del curs ha de servir per ajudar a millorar les competències" però seguint la premissa bàsica que "en cap cas les qualificacions de la tercera avaluació podran modificar de manera negativa l'avaluació dels aprenentatges assolits entre setembre del 2019 i març del 2020"
. L'equip docent haurà de valorar per a cada situació el grau d'assoliment de les competències professionals, personals i socials, així com el nivell d'adquisició del currículum per part de l'alumne.