La jove catalana que es va cremar els ulls als EUA recuperarà la vista

per Anna Mira, el 29 de juny de 2020 a les 14:09
Bones notícies per a Marta Bustos, la jove terrassenca de 24 anys que a principis del mes de juny va patir un fatal accident als Estats Units i es va cremar els ulls mentre feia sabó casolà. En un comunicat, la seva mare ha confirmat que els metges especialistes li han "assegurat per primera vegada que recuperarà la vista".


En un missatge en el seu Instagram, Bustos ha penjat unes imatges de la seva tornada a casa, després d'unes setmanes ingressada a l'hospital de Seattle. En la imatge de la seva sortida ella escriu: "Espero que es vegi reflectida la felicitat del moment, somio en tornar-me aquella mirada en el mirall, algun dia". 

Bustos fa dos anys que viu als Estats Units i és per aquest motiu que la família ha posat ne marxa una campanya per recollir diners i poder pagar el tractament de la seva filla. Actualment, la campanya "Salvem els meus ulls", ja ha aconseguit 246.000 euros i es poden fer donacions fins aquest dimarts 30 de juny. 


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Hola bellos! Esta primera foto me la hizo David cuando salimos del hospital el domingo. Espero que se vea reflejada la felicidad y todas las emociones que sentí en ese momento...sueño con devolverme esa mirada en el espejo algún día. Hoy ha sido mi segunda noche amaneciendo en casa. No os lo voy a negar, es muy raro entrar en el hogar en el que llevas viviendo dos años y reconocer todo, pero no ver nada. Estando aquí me he dado cuenta de todo el descanso acumulado que necesito, pero ya os puedo decir que aunque mi cuerpo ha cambiado mucho y las medicaciones y las gotas en los ojos son muy estrictas (cada 1.5-2h) poco a poco mi cuerpo se va relajando. Ayer fuimos a hacer algunas compras y me encontré a una mujer que conocía mi caso. Me tocó la mano y pude sentir en su voz compadecerme, cosa que me entristeció un poco. Pero por otro lado, que tanta gente que no conozco sienta por mí me hace sentir mucho más acompañada en tanta oscuridad. Ahora tengo retos que nunca hubiera pensado, como acabarme el plato de la comida, pero sé que aunque va a ser duro David lo está haciéndolo todo tan fácil. Lo siento, no me preguntéis dónde lo he encontrado, yo tampoco me lo creo. Ahora me dirijo al hospital para la primera revisión ocular. Deseadme suerte, porque me muero de los nervios. Seguramente me den ya hora para la siguiente cirugía, que puede ser que sea algún día de esta semana. Tengo ganas de hacer un vídeo y contaros en primera persona lo que me dicen sobre los ojos, así como otras sensaciones y molestias que noto en el cuerpo. Gracias a cada persona que ha dedicado un segundo en pensar en mí. No olvidéis esta empatía en el resto de vuestra vida y con otra gente. Apreciad cosas pequeñas como daros una ducha, abrazar a alguien que queréis y no olvidéis agradecerle a vuestro cuerpo todo lo que hace por vosotros. PD: Spotify me ha puesto esta canción aleatoria mientras estaba en la cama y creo que se ha convertido en una de mis favoritas. Menudo momentazo dramaqueen. Michael Kiwanuka - Home again Os quiero 💕

Una publicación compartida de Marta Bustos Góngora (@stuntmanmarta) el


En el comunicat, la mare, Anna Góngora, explica que la bona notícia ha estat una "injecció d'energia". "No sabem quin tant per cent de visió guanyarà, però sí que hi tornarà a veure".

Els professionals també han alertat d'un possible increment de la pressió ocular en els pròxims dies. Fa uns dies, en declaracions a NacióDigital, la mare explicava la situació de la seva filla, que ja ha pogut tornar a casa. 


En el text, la familia també agraeix la resposta que han rebut de la ciutadania, que amb petites i grans donacions han omplert la recuperació de la Marta de solidaritat. "Estem agraïts i impressionats per la resposta que hem tingut". "Seguirem lluitant per la recuperació física i emocional de la Marta". 


Adolescents.cat és el portal més visitat entre els usuaris joves de Catalunya. Aquí hi trobaràs tot allò que t'interessa sobre els teus ídols, consells per resoldre els teus dubtes i inquietuds, tests, actualitat, vídeos virals, gossip, apunts, treballs, resums d'exàmens, assessorament sobre sexualitat i parella, comunitat, etc. Vivim per entretenir-vos i treballem per a satisfer-vos. Un lloc a internet on la diversió està assegurada. No t'oblidis de recomanar-nos als teus amics.
Segueix-nos a:
Cerca a Adolescents.cat:

Tecnologia: Sobrevia.net
Llicència: CC BY-NC-ND
Mitjà associat a
 
Amb la col·laboració de: