Aquesta sèrie juvenil està provocant molta polèmica: tu què en penses?

per Victor Rodrigo , 2 de juliol de 2020 a les 10:18 |
L'Àfrica és una jove de vint anys amb una feina precària, una vida amorosa inestable i resideix en un pis compartit. És la mostra de tota una generació actual a Catalunya, que lluita per trobar el seu lloc al món i saber qui és. Tota aquesta situació es capgira radicalment quan descobreix que està embarassada i no sap qui és el pare.


Aquest és l'augment de Drama, la nova sèrie que aterra a TV3 i que ha generat molta polèmica. El motiu? El protagonisme tant del català com del castellà. I és que, diverses persones han criticat a les xarxes socials que s'utilitzi de manera recurrent el castellà, ja que segons ells això perjudica la "normalització" del català, una llengua en perill.

També hi ha, però, qui ha defensat que la sèrie sigui bilingüe, ja que reflecteix una realitat molt present a casa nostre i la fa més creïble. Aquests són alguns dels comentaris que s'han publicat:
 
 
Participació
Realisme SI US PLAU
Per Carla Marín el 3 de juliol de 2020 a les 03:48
3   1
Anem a ser realistes, Catalunya es una comunitat autónoma q pertany a Espanya (t’agrada o no), el qual vol dir q tenim dues llengües oficials, les quals es parlen i punto. No te res de dolent, precisament si ets de les persones q et queixes de q et critiquin x parlar en català, després no critiquis q en una serie es parli en els dos idiomes, pq et poses al mareix nivell dels q et critiquen a tu i es com si tu critiquesis a qui parla castellà i no català. Això es un altre tipus de racisme encara q no ho volgueu veure, a veure si deixem de ser tant integristes, merci.😘

Merlí
Per Anònim el 2 de juliol de 2020 a les 23:07
3   0
Emmmm nens que a Merlí també barrejaven idiomes i ningú es va escandalitzar 😘

Català!
Per Anònima el 2 de juliol de 2020 a les 23:06
0   2
Jo no trobo bé que a la sèrie també hi tingui protagonisme el castellà. Som a Catalunya i hem de defensar i parlar la nostra llengua!!! Visca el CATALÀ!

.
Per Anonim! el 2 de juliol de 2020 a les 18:30
0   0
Sí, però quan el Messi parlar en castellà ningú el dobla, oi? Almenys, emetent aquest tipus de sèries juvenils, tv3 provoca que els joves també consumim els seus serveis. El problema no és que el català estigui en perill, sinó que el que està en perill és la cultura si seguiu sent tan tiquismiquis.

caatt
Per anonimmmmmmmmmm el 2 de juliol de 2020 a les 14:35
0   2
crec que és molt important visibilitzar el català i més una televisióque té això com a objectiu. gent el català està en perill, tant difícil és doblar la sèrie per emetre-la a tv3? sino es mira directament a tve

Vaya panda de pallasos
Per El lleo del circ el 2 de juliol de 2020 a les 13:12
5   1
Ke si catala ke si castella me comeis todos los cojones que la llengua es una eina per comunicar-nos, tant de nacionalisme pakeee??? Solo os provocais dolores de cabeza😂😂😂

Estic d'acord amb la serie
Per anònimmmm el 2 de juliol de 2020 a les 12:20
6   0
En veritat, el bilingüisme és el que defineix a la majoria de persones de Catalunya. Tot depen amb qui estiguem parlant utilitzem el català o el castellà, per això crec que la serie reflecteix molt bé el nostre dia a dia i no crec que invisibilitzi el català. A més que és una serie que ve de TVE, així que més que invisibilitzar el català el que està fent és fer-lo visible.

Un moment
Per Anònima el 2 de juliol de 2020 a les 11:51
6   1
Tu tio, entenc tot el que es diu d'això de la llengua pero un moment, que l serie no va d'això, podem deixar de criticar la serie per això i apreciar la feina que han fet els actors i les actrius siusplau? Es una serie molt guay i no crec que es mereixi tanta merda per un altre tema que es MOLT secundari a la serie.

PENOS
Per Anonima el 2 de juliol de 2020 a les 11:46
5   1
Em sembla patètic que s'hagi de barrejar la política fins i tot a un sèrie. Si el drama esta bé, que més dona que sigui en català o castellà. Segur que si hi posessin alguna escena en anglès no hi hauria tanta polèmica