Com t'agradaria que fos el Batxillerat? Quins canvis faries? Aquesta iniciativa vol saber la teva opinió

per Redacció

#Canviemelbatxillerat, aquest és el nom de la iniciativa que pretén deixar enrere l'aprenentatge memorístic que s'ha seguit fins ara i aconseguir un batxillerat molt més competencial i vivencial.


Una de les impulsores de la iniciativa és Susanna Soler, directora de l'Institut Montgròs de Sant Pere de Ribes. Segons explica a TV3, tot plegat va començar amb un tuit. La docent va publicar un missatge on proposava canviar l'estructura del Batxillerat per motivar més als alumnes i al cap de poques hores el seu comentari ja tenia desenes de competicions.
  És per això que, juntament amb dues professores més, han decidit tirar endavant el moviment #canviemelbatxillerat. De moment han obert un perfil de Twitter, per canalitzar totes les propostes i idees per renovar aquesta etapa. Així doncs, si voleu, els podeu escriure responent aquest tuit.
 
La seva intenció és obrir espais de reflexió per intercanviar opinions, també amb l'administració. De fet, el Departament d'Educació ha assegurat que ja està treballant en la renovació del batxillerat per fer-lo més competencial i flexible. A més, aquesta iniciativa també està donant veu els alumnes amb la finalitat de recollir els seus sentiments durant el batxillerat, molts d'ells basats en l'estrès, l'angoixa i la desmotivació.




Participació
Batxi
Per - el 1 de febrer de 2021 a les 23:59
1   0
Que no fos tan dur ni que hi hahues tanta pressió

Optatives i TDR
Per Anònim el 27 de gener de 2021 a les 11:05
2   3
Eliminar les optatives que no surten a la selectivitat, ens fa perdre moltes hores (com francès, psicologia, estada a l'empresa...) I treure el TDR, massa hores de dedicació i estrès innecessari

ja està bé
Per - el 27 de gener de 2021 a les 10:44
0   9
el batxillerat, tal i com està muntat avui en dia, et permet triar el que realment t’agrada, i a més a més, et dona nocions bàsiques del que és important. El problema, penso, és cosa dels alumnes. Volem entrar a la carrera i ens pensem que ens ho regalaran. Si el batxillerat està fet així és per alguna cosa. N’hem de ser conscients de tot l’esforç que fan els nostres professors. Sincerament, en el meu cas, els meus millors dos anys han estat els de batxillerat perquè he estat fent el que realment m’interessava i he tingut professors magnífics. Sí que l’objectiu final és la selectivitat, però més que això, l’objectiu final és el teu futur, tard o d’hora ens hem de començar a plantejar què és el que volem fer i ens hem de deixar d’escuses, ja no són vàlides quan l’únic que fem és dir que no volem ni estudiar, ni estudiar per després vomitar-ho en un examen. La vida no ens la regalen, i el batxillerat és la primera dosi de realitat amb què ens trobem.

Batxi millor
Per Dídac Calpe el 26 de gener de 2021 a les 23:29
10   0
Fer uns batxillerats amb mètodes no tant "empollar" I vomitar a l'examen. Això no serveix ni s'apren RES. I tenir moooolt més en compte els batxis escènic i artístics, fent-los millors, més practics i específics.

Batxillerat
Per . el 26 de gener de 2021 a les 21:14
9   0
M’agradaria que no hi hagués selectivitat

Canvis al batxillerat!
Per Eric aumedes el 26 de gener de 2021 a les 19:36
6   0
Amb el meu punt de vista batxillerat hauria de ser mes dinamic i no tant aburrit, s’hauria de fer per projectes amb innovació i que no hi haguesin tans examens. Batxillerat hauria de ser un ESO pero per aprofundir mes amb els temes que interessan a cada estudiant.

Opinió personal
Per - el 26 de gener de 2021 a les 19:24
0   0
Jo crec que això ja ho haurien de haver fet fa anys, però m'alegra que hagin tingut iniciativa de demanar opinió als estudiants. Jo el curs queve començo 1r de bat i tinc por i angoixa de només pensar-hi, i això no hauria de ser així. Ara, l'altre cosa és que al final acabin fent algo del que diuen que volen canviar, i que el govern ho aprovi, cosa que veig complicada...

Com t’agradaria que fos el Batxillerat?
Per Xènia Espinosa el 26 de gener de 2021 a les 19:15
3   0
M’agradaria que no fos tant empollar i vomitar les assignatures perquè d’aquesta manera no s’apren sinó que ho fem per aprovar i sortim mal preparats. A més, de que posessin noves optatives i no t’obliguin a fer assignatures que no vols per el teu futur.