Pot qualsevol persona convertir-se en algú famós a les xarxes socials? Aquesta és la pregunta que Nick Bilton –periodista a mitjans com The New York Times- es va proposar respondre. Per a fer-ho va contactar amb tres persones anònimes: la Dominique, una aspirant a actriu; el Chris, un dissenyador de moda, i el Wylie, un assessor immobiliari.
Un cop escollits els tres protagonistes va començar
l'experiment. El Nick els va crear perfils a diverses xarxes socials i va publicar-hi fotos on mostraven la seva "vida perfecta". La majoria eren imatges "falses", és a dir, els fons estaven retocats amb Photoshop, els paisatges eren decorats... A més a més, per tal que guanyessin popularitat, els va comprar seguidors en pàgines com Famoid, on pots guanyar més de 7.000 followers per menys de 100 euros.
Resultat? Al cap de poques setmanes alguns dels participants en l'experiment, com l
a Dominique, havien aconseguit més de 300.000 seguidors i això havia cridat l'atenció de marques de roba i bellesa. Aquesta jove va començar a rebre regals, li van proposar promocionar certs productes...i fins i tot va aconseguir un paper com a actriu perquè els del càsting la seguien a Instagram.
Ara bé, no tot és tan bonic. Els tres protagonistes van patir els efectes secundaris més freqüents de les xarxes socials: augment de la inseguretat i ansietat. Així ho expliquen al
documental Fake Famous d'HBO, el qual recull l'experiment dut a terme per Nick Bilton i reflecteix l'obsessió de la nostra societat per les plataformes socials.