per Adolescents.cat, el 27 de juliol de 2025 a les 09:21
Cada setmana rebem vàries consultes anònimes d'adolescents com tu que tenen problemes de tot tipus: amor, amistats, dificultats personals, estudis, sexualitat, conductes alimentàries...
Com ja sabràs si ets lector/a habitual, a El Consultori, un equip de psicòlogues i sexòlogues expertes resolen dia a dia les vostres preocupacions de manera totalment anònima. Aquí et deixem una de les consultes d'aquesta setmana.
Consulta anònima, noi 18 anys: "Amics i uni"
Em preocupa no fer amics a la uni, o que els que faci no em corresponguin com jo a ells. No sé si soc prou atractiu o si enganxo a la gent, i la veritat vull gaudir de l’experiencia universitària amb gent. Quins consells/trucs em podeu donar per conèixer gent?
Resposta de la psicòloga del Consultori:
Hola consultor!
Gràcies per escriure’ns.
És normal estar preocupat per si faràs o no amistats a la universitat, però si vius tot l’estiu preocupat per això, deixaràs de gaudir de lo bo que té l’estiu.
Per tant, quan sigui el moment d’anar a la Uni ja et preocuparàs.
De totes maneres, si vols algun consell per sentir-te més segur a l’hora de començar a socialitzar amb persones noves, tingues en compte que la majoria de gent comença la universitat sol/a, i per tant és un bon moment per fer noves amistats.
El primer dia et pots asseure al costat d’aquelles persones que creguis que puguin ser més afins a tu o que vegis que hi podràs tenir alguna mena de conversa. Aprofita els moments d’esbarjo entre classe i classe per començar a parlar amb algú, per exemple, si hi ha un grup de la teva classe assentats al bar pots dir: perdoneu puc seure? No conec a ningú.
Pot ser que els amics que facis el primer dia siguin els amics que t’acompanyin tota la carrera, però també pot ser que no sigui així i vagis canviant d’amistats.
No tinguis les expectatives gaire altes, ja que al principi simplement són coneguts, les amistats sorgiran quan ja portis un temps veient-te amb aquesta gent i puguis començar a parlar de coses més personals.
És important ser un mateix i ser conscients de que tots tenim qualitats diferents i que la diversitat no ha de ser mai un impediment, si a algú no li caus bé ja t’ho faran saber, el mateix que si algú no et cau bé no cal que hi vagis per compromís.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca, psicòloga especialitzada en adolescència
Si tens qualsevol por, dubte o problema ens pots escriure anònimament a través d'aquest formulari especificant si la consulta és de Psicologia general, sexualitat o alimentació i imatge personal:
Fes la teva consulta
Si t'has registrat a Adolescents.cat, fes clic a Accedeix per poder respondre i editar la consulta. En cas contrari, pots enviar-la igualment, però un cop publicada no es podrà editar.