Logotip de Adolescents.cat

Torna la Festa Major de Tarragona: mira els concerts de Santa Tecla 2025

per Redacció, el 2 de setembre de 2025 a les 12:00

La ciutat de Tarragona es prepara per viure del 12 al 24 de setembre una nova edició de la seva Festa Major. Santa Tecla 2025 arriba carregada de novetats i amb un cartell musical de primer nivell. El cap de cartell serà Miki Núñez, que presentarà el seu darrer disc La Partida el divendres 20 de setembre al parc del Francolí, acompanyat de Triquell i Aquelarre.

L’endemà, el 21, el mateix escenari acollirà els Concerts de l’Espineta, amb actuacions com la de la cantant Suu, que oferirà una alternativa musical a la tradicional Baixada de l’Àliga. La nit del 22 al 23 serà el torn de la Gira105 de RAC105, amb Enric Font, Mon DJ i Nàtura, que tancaran el cicle de concerts amb una gran festa d’hits intergeneracionals.


Un dels moments més especials d’aquesta edició serà el centenari del pasdoble Amparito Roca, compost per Jaume Teixidor. El dilluns 22 de setembre a les 18.45 h, a la plaça de la Font, 200 músics de bandes i grups del Seguici Popular interpretaran una versió monumental de la peça, que promet ser inoblidable.

Santa Tecla 2025 també estarà marcada pels aniversaris:


  • Els Gegants Vells celebren 200 anys amb la 41a Mostra de Folklore Viu, que reunirà gegants de tot Catalunya el 13 de setembre.

  • La Colla de Diables Voramar celebra 35 anys amb trobades de foc i activitats al Serrallo.


  • El Drac de Sant Roc fa 40 anys i ho festejarà amb una cercavila de dracs i bèsties de foc el 14 de setembre.

  • Els Nanos Nous incorporen una nova parella de figures gràcies a la Colla Jove, que també fa 40 anys.

A més, hi haurà la revetlla de bandes a la plaça Corsini el 20 de setembre, retransmesa per la Xarxa Audiovisual Local, i dedicada al 40è aniversari de l’Àliga.

Programa i actes tradicionals

La festa s’encetarà el 12 de setembre amb la Crida, protagonitzada per Montse Teuler com a perpetuadora. El primer cap de setmana hi haurà la diada castellera del primer diumenge (14 de setembre) amb els Xiquets de Tarragona, la Jove, la Vella de Valls i els Castellers de Vilafranca.

El 21 de setembre es viurà el pregó de Viviana de Salvador i la tradicional Baixada de l’Àliga, mentre que el 23 de setembre, dia de Santa Tecla, Tarragona es bolcarà amb el seguici popular, la professó, la diada castellera i el castell de focs al Miracle.

El 24 de setembre, la diada castellera a la plaça de les Cols i els pilars caminant culminaran el matí, i el correfoc posarà el punt final a la nit.

Entre els actes més destacats, no hi faltaran el ball parlat de Dames i Vells, el seguici petit, les Barraques i la Terrasseta.

I això potser t’interessa! Si no vols perdre’t cap detall aquest any s’ha dissenyat una app oficial de Santa Tecla disponible per Android i iOS. Aquesta permetrà consultar tota la programació, marcar actes favorits, rebre notificacions, cercar ubicacions i fins i tot afegir esdeveniments al Google Calendar.

Adolescents.cat és el portal més visitat entre els usuaris joves de Catalunya. Aquí hi trobaràs tot allò que t'interessa sobre els teus ídols, consells per resoldre els teus dubtes i inquietuds, tests, actualitat, vídeos virals, gossip, apunts, treballs, resums d'exàmens, assessorament sobre sexualitat i parella, comunitat, etc. Vivim per entretenir-vos i treballem per a satisfer-vos. Un lloc a internet on la diversió està assegurada. No t'oblidis de recomanar-nos als teus amics.
Segueix-nos a:
Cerca a Adolescents.cat:

Tecnologia: Sobrevia.net
Llicència: CC BY-NC-ND
Mitjà associat a
 
Amb la col·laboració de: