L’Acadèmia del Cinema Espanyol ha anunciat les tres produccions preseleccionades per optar a ser la candidata oficial als Oscars 2026 en la categoria de Millor Pel·lícula Internacional. Els títols són Romería, de Carla Simón; Sîrat, d’Oliver Laxe; i Sorda, d’Eva Libertad.
Romería, de Carla Simón
La directora catalana tanca la seva trilogia familiar —iniciada amb
Estiu 1993 i continuada amb
Alcarràs— amb
Romería. El film narra la història de la Marina, una jove de 18 anys adoptada que viatja a Vigo per retrobar-se amb la família del seu pare biològic i reviure records gairebé oblidats. La pel·lícula acaba d’estrenar-se a les sales i, un cop finalitzi el seu recorregut cinematogràfic, formarà part del catàleg de Movistar Plus+.
Sîrat, d’Oliver Laxe
Presentada al Festival de Canes, on va obtenir el Premi del Jurat,
Sîrat s’ha convertit en un dels fenòmens cinematogràfics de l’any. El film segueix un pare i el seu fill en la recerca d’una jove desapareguda enmig de l’escena rave del sud del Marroc. La producció arribarà a Movistar Plus+ a partir del 19 de setembre.
Sorda, d’Eva Libertad
Basada en el curtmetratge homònim nominat als Goya 2022,
Sorda és el debut en llargmetratge d’Eva Libertad. La pel·lícula explica la història de l’Ángela, una dona sorda que afronta la maternitat en una societat que sovint oblida les necessitats de les persones sordes. Guardonada amb el Premi del Públic al Festival de Berlín i reconeguda també a Màlaga, actualment està disponible a Movistar Plus+ i ha tornat a les sales arran de la seva preselecció als Oscars.