

Aquest dilluns han tornat a començar les classes a escoles i instituts de Catalunya. En concret, comencen els d’infantil, primària, ESO i FP de grau bàsic. Divendres serà el torn de batxillerat i FP mitjana i superiors.
Aquest curs comença amb moltes novetats, la més destacada és que els mòbils i rellotges intel·ligents estaran prohibits a l’aula en l’etapa obligatòria. A continuació repassem el calendari amb algunes dates de proves que es faran al llarg del curs. El Departament d’Educació, a través de l’Agència d’Avaluació i Prospectiva de l’Educació, posarà en marxa una nova prova que s’estrenarà per primer cop a sisè de primària.
Aquesta nova prova respon a l’article 143 de la LOMLOE, la llei educativa estatal, i s’anomena “Avaluació general del sistema”. Es tracta d’una avaluació mostral, és a dir, no l’hauran de fer tots els alumnes, sinó només una mostra representativa de centres educatius escollits pel departament. De moment, però, Educació no ha concretat quants centres ni alumnes hi participaran, ni tampoc ha fet públics els detalls sobre el contingut o l’estructura de la prova.
L’objectiu d’aquesta avaluació serà informatiu, formatiu i orientador: els resultats serviran per analitzar l’estat del sistema educatiu, orientar els centres i oferir informació rellevant a les famílies. No obstant això, no tindrà cap efecte sobre l’expedient acadèmic de l’alumnat.
A banda de la nova prova de sisè, el curs vinent manté les avaluacions ja habituals amb alguns canvis destacats: