Logotip de Adolescents.cat

«En tinc 20 i mai m'he masturbat» la consulta de la setmana

per L.C, el 25 de setembre de 2026 a les 08:52

Cada setmana rebem vàries consultes anònimes d'adolescents com tu que tenen problemes de tot tipus: amor, amistats, dificultats personals, estudis, sexualitat, conductes alimentàries...


Com ja sabràs si ets lector/a habitual, a El Consultori, un equip de psicòlogues i sexòlogues expertes resolen dia a dia les vostres preocupacions de manera totalment anònima. Aquí et deixem una de les consultes d'aquesta setmana.

Consulta anònima, noia 20 anys: "Mai m'he masturbat"


Tinc casi 20 anys, i mai m'he masturbat pel meu compte. Estant en parella sí que m'agrada, però sola ni penso en fer-ho. I la gent ho fa, i s'ho passa molt bé i tota la paranoia, i jo res. Mai he acabat ni he tingut un orgasme. Em fa vergonya tenir relacions amb altres persones, perquè jo mai acabo i em sap greu veure que s'esforcen o es preocupen pq jo acabi, i res. A vegades m'ha passat que el noi hagi acabat, i m'hagi dit de fer-me acabar a mi, i jo haver-li dit q no pq ja estic avorrida i no vull q segueixi intentant-ho. No és que no m'agradi quan em toquen, sí que m'agrada, però no ho se... Tampoc sé com guiar-los pq jo no em masuurbo ni to mai em venen ganes de fer-ho. I quan ho he intentat no he sentit res i m'he avorrit. A mes tjnc com una mena de "rebuig" als nois quan sé que es masturben molt o el que sigui. Tipu no als nois, sinó a que facin això. I no sé si potser és pq em fa rabia o tjnc enveja de què ells puguin i jo no. Ai no ho se, esq Porto molts anys així i cada vegada se'm fa més bola tot. I no se què fer.

Resposta de la sexòloga del Consultori:


Hola,

Primer de tot és important que no et forcis a fer coses que no et venen de gust perquè l’altra gent ho fa. La sexualitat és molt diversa i cada persona la viu completament diferent, i és important que respectis el que et demana el teu cos, sense forçar-lo. No tothom es masturba o té les mateixes ganes de fer-ho, ni tothom gaudeix de la mateixa manera.

Pel que fa al tema d’arribar a l’orgasme, potser et podria anar bé experimentar amb una persona amb qui confiïs i amb qui et sentis segura i que tingui experiència en les relacions sexuals. No tant per haver de tenir un orgasme, sinó per explorar diferents formes de donar-te plaer, tu sola o amb una altra persona amb qui et sentis còmoda. No ha de ser una trobada tan seriosa, sinó més aviat com un joc i una manera de conèixer-te i conèixer-vos entre vosaltres. 

A l’hora de tenir relacions amb una altra persona, també pots explicar-li que no saps exactament què t’agrada o com guiar-la. No cal que tinguis totes les respostes. Podeu anar descobrint-ho junts, parlant i preguntant-vos què us agrada i què no. I si en algun moment ja estàs avorrida, cansada o simplement no vols continuar, està bé dir-ho, sense sentir-te malament per això. 

Gràcies per la consulta i una abraçada!

@psico_crisalbo


Cristina Albó, psicòloga especialitzada en sexualitat



Si tens qualsevol por, dubte o problema ens pots escriure anònimament a través d'aquest formulari especificant si la consulta és de Psicologia general, sexualitat o alimentació i imatge personal:

Fes la teva consulta

Opcional: Si vols rebre un avís per correu electrònic quan es publiqui una resposta, escriu-lo a continuació.


Adolescents.cat és el portal més visitat entre els usuaris joves de Catalunya. Aquí hi trobaràs tot allò que t'interessa sobre els teus ídols, consells per resoldre els teus dubtes i inquietuds, tests, actualitat, vídeos virals, gossip, apunts, treballs, resums d'exàmens, assessorament sobre sexualitat i parella, comunitat, etc. Vivim per entretenir-vos i treballem per a satisfer-vos. Un lloc a internet on la diversió està assegurada. No t'oblidis de recomanar-nos als teus amics.
Segueix-nos a:
Cerca a Adolescents.cat:

Tecnologia: Sobrevia.net
Llicència: CC BY-NC-ND
Mitjà associat a
 
Amb la col·laboració de: