La coneguda marca Gillette ha decidit deixar enrere els típics anuncis de maquinetes d'afaitar i ha apostat per publicar un espot amb missatge. Al vídeo, que ja supera els 16 milions de reproduccions de Youtube, vol plantar cara al masclisme i desterrar els comportaments sexistes presents en la nostra societat des de fa dècades.
A l'anunci hi apareixen, per exemple, seqüències d'homes assetjant a dones –i altres defensant-les; imatges de comèdies on es mostra la dona com el sexe dèbil i escenes d'informatius que recullen les queixes del moviment #MeToo.
Tot plegat per qüestionar el paper "secundari" que s'ha atorgat a la dona durant molts anys i denunciar els abusos que el sector femení ha hagut de patir.
Tot i que l'anunci està carregat de bones intencions i llança un missatge positiu, està rebent milers de crítiques a Youtube. De fet, acumula el doble de
dislikes que de
likes.
El motiu? Doncs centenars d'usuaris asseguren haver-se sentit "ofesos" en veure el vídeo perquè, segons ells, Gilette posa "tots els homes dins el mateix sac" i els inicia a deixar de ser "masculins".
Vosaltres què en penseu: us ha agradat o no?
Des d'
@AdolescentsiCat parlem amb la
Miri Pérez-Cabrero de Masterchef —@
mirimchef5—. Comentarem la seva evolució al llarg dels últims mesos i el seu pas pel programa que l'han portat a ser una de les cares més populars del moment. També li preguntarem sobre l'amor o què mira a Netflix i què escolta a Spotify.