El post viral sobre masculinitat que voldràs llegir

per Redacció, el 30 de setembre de 2020 a les 11:42
L'altre dia us parlàvem de les crítiques que estava rebent La isla de tentaciones, un dels programes més vist a Espanya i alhora un dels que més polèmica genera. Doncs bé, un dels últims en sumar-se a les queixes sobre el reality ha estat l'escriptor Roy Galán a través d'Instagram.

En un post que s'ha fet viral, l'autor reflexiona sobre com els nois del concurs parlen de les seves parelles com si fossin una molèstia i en posa alguns exemples, com la frase: "Bastante tenemos nosotros con nuestras novias Marta y Melyssa" –comentari que el Lester fa a un altre concursant, el Tom-.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Me sorprende que los chicos hablen de sus parejas como si fueran un incordio. Lester le dice a Tom: Bastante tenemos nosotros con nuestras novias Marta y Melyssa. Este comentario no es algo anecdótico o aislado: es todo un relato construido alrededor de la idea de que las mujeres son una hipoteca a la libertad masculina. Que no te pille la parienta. La figura de la novia como eterna guardiana/carcelera/madre de un hombre adulto infantilizado. A ver cómo puedo librarme de esta para hacer lo que que de verdad quiero. No entiendo que hablen de sus novias como si fuera una obligación estar con ellas. Y esto no es una cuestión de que Lester o Tom "sean" así: esto tiene que ver con la masculinidad y con cómo los hombres aprenden que cuanto más descuido demuestren más hombres son. Cuando tú dices "bastante tengo yo ya con esta" lo que estás haciendo entender a tu amigo es que le estás haciendo un favor a ella. La colocas en una situación de inferioridad e inseguridad. Y si a este rasgo de la masculinidad hegemónica le sumamos otros como los de Tom que son mentir para no asumir responsabilidades, si te pillan victimizarte aludiendo algún trauma genérico y cargarlo sobre los hombros de tu pareja para dar pena y que te perdone y te cuide como a un bebé porque mira cómo me ama porque llora, pues ya tenemos a Melyssa que tiene el abandono en carne viva hecha añicos. No es justo mentir a tu novia y pintar de ella una imagen de loca e histérica porque le duele y siente lo que le haces. No es justo que Tom le eche la culpa de todo a Melyssa y diga que no le "deja" ser él porque para "dejarte" ser primero Melyssa tendría que saber quién eres, pero si no eres honesto con ella jamás podrá saber con quién está. Melyssa tiene derecho a saber porque solo así es libre para decidir qué quiere. Marta tiene derecho a que su novio no la haga sentir una desquiciada. Todo esto no es algo exclusivo de Tom o Lester: es algo que atraviesa a todos los hombres. Lo importante es darse cuenta para poder visibilizar cómo nos han dicho que tenemos que comportarnos los hombres para ser leídos como más hombres. Y cambiarlo. Porque eso nos hace daño y daña a los demás.

Una publicación compartida de Roy Galán (@roygalan) el


Roy Galán assegura que "aquest comentari no és anecdòtic o aïllat, sinó tot un relat construït al voltant de la idea que les dones són una hipoteca a la llibertat masculina". Aquest fet, continua, està relacionat amb "la masculinitat" i amb com els "homes aprenen que com més descuit demostrin més homes són". 

És per això que convida a reflexionar i a qüestionar-se els comportaments tòxics associats al concepte de masculinitat per tal de poder canviar-los. "Per què això ens fa mal i fa mal als altres". 


Si bé el seu post ha estat molt aplaudit –la veritat és que val molt la pena llegir-lo- també hi ha qui l'ha criticat i fins i tot qui ha amenaçat i insultat a l'escriptor, com podeu veure més avall.
Adolescents.cat és el portal més visitat entre els usuaris joves de Catalunya. Aquí hi trobaràs tot allò que t'interessa sobre els teus ídols, consells per resoldre els teus dubtes i inquietuds, tests, actualitat, vídeos virals, gossip, apunts, treballs, resums d'exàmens, assessorament sobre sexualitat i parella, comunitat, etc. Vivim per entretenir-vos i treballem per a satisfer-vos. Un lloc a internet on la diversió està assegurada. No t'oblidis de recomanar-nos als teus amics.
Segueix-nos a:
Cerca a Adolescents.cat:

Tecnologia: Sobrevia.net
Llicència: CC BY-NC-ND
Mitjà associat a
 
Amb la col·laboració de: