Una treballadora va perdre la vida mentre treballava en un "call center" de l'empresa Konecta, que dona servei d'atenció als clients d'Iberdrola.
Quan va passar això,
la resta dels treballadors es van veure obligats a continuar treballant en la mateixa sala on es trobava la dona estirada a terra. L'empresa els hi deia que no podien parar, ja que oferien un servei essencial. Els sindicats han denunciat el comportament de Konecta, qualificant-lo d'irrespectuós, falta d'humanitat i sense d'empatia.
Ara es demana informació concreta sobre les circumstàncies i el reforç de les normes de seguretat laboral.
Davant les denúncies dels sindicats,
Konecta s'ha defensat assegurant que
van oferir la possibilitat de teletreballar i que es va procedir a la ràpida evacuació de la zona pròxima a la víctima. També han demanat respecte per la família de la víctima. Segons un testimoni de l'incident, no va haver-hi imposició i cada empleat va respondre de manera diferent a la pertorbadora circumstància.
Aquesta tragèdia ha suscitat debat i commoció en el treball i ha cridat l'atenció sobre la necessitat de millorar els protocols de seguretat i la protecció dels treballadors en circumstàncies similars. En un esforç per aclarir les seves afirmacions anteriors,
el responsable del sector d'UGT afirma ara que ningú va ser obligat a quedar-se a l'oficina després de l'incident.
El sindicat, però, els ha acusat d'intentar encobrir l'explotació laboral, però les crítiques no han disminuït malgrat això.