

Chiara Ferragni, una de les influencers més conegudes del món, està en el punt de mira. La fiscalia de Milà ha demanat que sigui condemnada a un any i vuit mesos de presó per un cas d’estafa agreujada relacionat amb productes solidaris que ella promocionava.
Entre el 2021 i el 2022, Ferragni va participar en campanyes de venda de:
Pandoros (dolços típics de Nadal) de la marca Balocco
Ous de Pasqua de la marca Dolci Preziosi
Aquests productes es venien amb un embolcall especial que incloïa el logo de Ferragni i es promocionaven com a “solidaris”, és a dir, que una part dels diners aniria destinada a un hospital infantil de Torí.
Però segons la fiscalia, això no era tal com s’anunciava:
L’hospital ja havia rebut una donació de 50.000 € mesos abans, i no depenia de les vendes dels pandoros.
Les empreses relacionades amb Ferragni van guanyar més d’1 milió d’euros gràcies a aquelles campanyes.
Per tant, els clients creien que estaven ajudant, però en realitat la compra no tenia un efecte solidari real.
A Itàlia, el delicte d’estafa pot suposar entre 1 i 5 anys de presó. La fiscalia ha demanat la pena de gairebé dos anys per a Ferragni i també per a un antic col·laborador seu. A finals de desembre es farà una nova vista en què la defensa de Ferragni intentarà demostrar que ella va actuar “de bona fe”.
La seva imatge pública s’ha vist molt afectada:
Marques molt importants han deixat de treballar amb ella.
Les seves empreses han passat de facturar 11 milions a només 2 milions en un any.